پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261992
ديپلماسي آمريکا براي نجات رژيم صهيونيستي از منجلاب شکست غزه
تاریخ انتشار : 1402/10/22 14:03:19
نمایش : 300
امام جمعه فارسان گفت: آمريکا وارد ميدان ديپلماسي شده است تا خيلي آبرومندانه ابتدا رژيم صهيونيستي را از منجلاب شکست غزه نجات دهد و در ادامه امتيازي که اين رژيم در ميدان نبرد نتوانسته است از مقاومت بگيرد را در عرصه مذاکره بگيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين به آخرت توجه داشته و اگر فعاليتي هم دارند براي ساختن آخرت است. اميرالمؤمنين ‌عليه‌السلام در حکمت ۲۶۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: مردم در دنيا به دو گونه عمل مى‏کنند: يک دسته براى دنيا کار مى‏کنند که آنان را دنيا به خود مشغول ساخته و از آخرت بازداشته است، مى‏ترسند فرزندانشان دچار تنگدستى شوند، ولى خود را از تنگدستى در آخرت، ايمن مى‏دانند. پس عمر خود را در راه تأمين سود ديگران مى‏گذرانند؛ و دسته ديگر در دنيا براى آخرت کار مى‏کنند و بدون اين‌که براى دنيا کار کنند آنچه از دنيا روزى آنان است مى‏رسد، پس هر دو فايده را باهم جمع کرده و هر دو عالم را صاحب شده‏اند و نزد خدا آبرو دارند و هر حاجتى از او بخواهند، روا مى‏سازد. اين عبارت زياد توضيح لازم ندارد فقط بدانيد که بايد از فقر و دست‌خالي بودن خودمان در آخرت بترسيم؛ حواسمان باشد هر کاري مي‌کنيم براي خدا باشد.
 
امام‌جمعه فارسان به سالروز ميلاد امام باقر (ع)؛ اول رجب اشاره داشت و افزود: در روايات حبّ و بغض معيار دين‏داري شمرده‌شده است. از حضرت امام باقر (عليه‏السلام) رسيده است: «آيا دين‏داري چيزي جز محبت و دوستي اولياي خدا و بغض و دشمني دشمنان الهي است؟» در حديث ديگري امام صادق (عليه‏السلام) آن را محكم‏ترين دستگيره ايمان معرفي كرده است. دستگيره‏اي كه از نماز، روزه، زكات، حج، عمره و جهاد در راه خدا محكم‏تر است.تولي و تبرّي، همانند ايمان به خدا و كفر به طاغوت دو بال براي سلوك به‌سوي كمال و تعالي و ترقي است كه هيچ‌يک به‌تنهايي كفايت از ديگري نمي‏كند و با يكي از آن دو نمي‏توان صعود كرد.
 
وي تصريح کرد: همانند دو چشم است كه براي پيمودن راه حق و رسيدن به سرچشمه نور بازبودن و به کار گرفتن هر دوي آن لازم است. حق و باطل و نور و ظلمت در يك‏جا نمي‏گنجد. در آينده يا هر دو چشم خويش را از دست مي‏دهي و كور مي‏گردي يا چشم ديگرت بينا مي‏شود و بغض و كينه دشمنان ما را نيز به دل خواهي گرفت. آنان که از آمريکا و اسرائيل متنفر نيستند، اعورند و بالاخره سر از ظلمات شرک درمي‌آورند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به سالروز شهادت امام هادي (ع) هم اشاره داشت و بيان داشت: اينکه خداي متعال، مِثل ندارد، امّا مَثَل دارد؛ به اين معنا است که خداي متعال حضرات معصومين را از جهت دارا بودن مقام رفيع انسانيت و تمام مراتب فضائل و کمالات از ديگران ممتاز کرده و آن‌ها را برترين نمونه‌ي خلقت براي بشريت قرار داده است و چون ازهرجهت نمونه هستند به‌عنوان مَثَلُ الاَعْلي معرفي‌شده‌اند.
 
وي اظهار داشت: راهِ مَثَل اعلا شدن، براي همگان گشوده است تا هر كس بتواند، به آنان نزديك‌تر شود و بهره بيشتري ببرد. امير مؤمنان عليه‌السلام، فرموده است: شما نمي‌توانيد مثل من رفتار کنيد؛ امّا مي‌توانيد به من کمک کنيد؛ با چه چيزي؟ «بِوَرَعٍ»، با ورع خودتان، با پرهيز خودتان از گناه، با اجتهاد و کوشش و تلاش خودتان؛ اين‌ها وظيفه‌ي من و شما است. هدف‌ها را براي ما ترسيم کردند، هم هدف‌هاي فردي و شخصي را، هم هدف‌هاي اجتماعي و سياسي و کلّي را.
 
وي افزود: در هدف شخصي، رسيدن به اوج مقام کرامت انساني هدف والاي ما است؛ اهداف بزرگ اجتماعي، ايجاد حيات طيبه‌ي اسلامي و جامعه‌ي اسلامي است؛ جامعه‌اي که افراد خود را فرصت بدهد که بتوانند به‌سوي اين هدف حرکت کنند: جامعه‌ي آباد، جامعه‌ي آزاد، جامعه‌ي مستقل، جامعه‌ي داراي اخلاق والا، جامعه‌ي متّحد، يکپارچه، جامعه‌ي متّقي و پرهيزگار؛ اين‌ها اهداف جامعه‌ي اسلامي است.
 
امام‌جمعه فارسان به اهداف امريکا در جنگ غزه هم اشاره داشت و افزود: بررسي جزئي و کلي ميدان نبرد در غزه نشان مي‌دهد که رژيم صهيونيستي در حال کاهش نيروهاي خود به‌منظور کاهش تلفات در جنگ است و اين عقب‌نشيني در حالي انجام مي‌شود که اين رژيم به هيچ‌کدام از اهداف اعلامي که براي تحقق آن وارد غزه شد نرسيده است. هم حماس پرقدرت در غزه حضور دارد و هم هيچ فلسطيني نيز غزه را ترک نکرده است.
 
وي تصريح کرد: آمريکا از طريق بلينکن وارد معرکه شده و شروع به مذاکره با کشورهايي کرده است که به نحوي مي‌توانند بر روي حماس تأثير گذاشته و اين جنبش را آرام نمايند. سفر به ترکيه، مصر، عربستان و... آمريکا وارد ميدان ديپلماسي شده است تا خيلي آبرومندانه ابتدا رژيم صهيونيستي را از منجلاب شکست غزه نجات دهد و در ادامه امتيازي که اين رژيم در ميدان نبرد نتوانسته است از مقاومت بگيرد را در عرصه مذاکره بگيرد.
 
وي بيان داشت: در حال حاضر رژيم صهيونيستي با حمله به غزه، توانايي فريب افکار عمومي را از دست داده است و هر نامي را هم براي اين مرحله از نبرد بگذارد مهم نيست و نمي‌تواند واقعيت ميدان را عوض کند. رژيم صهيونيستي در جزئيات و کليات اين نبرد بيش از سه ماه در همه جهات شکست‌خورده است و انشاء الله در آينده جشن پيروزي مقاومت را در غزه برگزار خواهيم کرد.

 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html